Frida Kalo (1907-1954) je bila meksička slikarka realizma, kubizma i nadrealizma. Rođena je kao Magdalena Karmen Frida Kalo i Kalderon u roditeljskoj kući u Kohoakanu, koji je u to vreme bio malo predgrađe grada Meksika.
Njen otac je bio slikar i fotograf nemačko-jevrejskog porekla, čija je porodica potekla iz Oradee u Rumuniji.
Kalo je bila zapažena po svojoj nekonvencionalnoj pojavi, uključujući jako naglašene obrve i tanke brčiće koje nije uklanjala.
Nakon saobraćajne nesreće u kojoj je obogaljena 1925. godine, Kalo je odustala od medicinske karijere i okrenula se slikarstvu. Naime, preko nje je prešao tamvaj i pravo je čudo kako je preživela, pošto joj je desna noga bila slomljena na 11 mesta, desno stopalo i rame su bili odvojeni od zglobova, slomljenim kukom, ključnom kosti i nekoliko kičmenih pršljenova. Zbog te povrede, imala je 35 operacija i teško kretanje i veliki bolovi su je pratili do kraja života. Slikajući sopstvena iskustva, njeni radovi su često bili šokantni u prikazima bola i teškog života žena. Čak 55 od njene 143 slike su autoportreti koji sadrže lični simbolizam.
Njena preokupacija ženskim temama i figurativnom verodostojnošću kojom ih je predstavljala, načinila je od nje feminističku kultnu ličnost zadnjih decenija XX veka.
2006. godine, njena slika "Koreni", prodata je za 5.6 milina dolara, što je najskiplje plaćeno umetnočko delo nekog latinoameričkog umetnika.
Njen otac je bio slikar i fotograf nemačko-jevrejskog porekla, čija je porodica potekla iz Oradee u Rumuniji.
Kalo je bila zapažena po svojoj nekonvencionalnoj pojavi, uključujući jako naglašene obrve i tanke brčiće koje nije uklanjala.
Nakon saobraćajne nesreće u kojoj je obogaljena 1925. godine, Kalo je odustala od medicinske karijere i okrenula se slikarstvu. Naime, preko nje je prešao tamvaj i pravo je čudo kako je preživela, pošto joj je desna noga bila slomljena na 11 mesta, desno stopalo i rame su bili odvojeni od zglobova, slomljenim kukom, ključnom kosti i nekoliko kičmenih pršljenova. Zbog te povrede, imala je 35 operacija i teško kretanje i veliki bolovi su je pratili do kraja života. Slikajući sopstvena iskustva, njeni radovi su često bili šokantni u prikazima bola i teškog života žena. Čak 55 od njene 143 slike su autoportreti koji sadrže lični simbolizam.
Njena preokupacija ženskim temama i figurativnom verodostojnošću kojom ih je predstavljala, načinila je od nje feminističku kultnu ličnost zadnjih decenija XX veka.
2006. godine, njena slika "Koreni", prodata je za 5.6 milina dolara, što je najskiplje plaćeno umetnočko delo nekog latinoameričkog umetnika.
Нема коментара:
Постави коментар